Mi is ez a Teams?
A Teams a Microsoft csoportmunkát segítő alkalmazása, ami egyedüli szoftverként helyettesíti szervezeten belül az Outlook, Skype és sok más programot.
Milyen csomagban érhető el?
Ez a szolgáltatás az Office 365 Vállalati prémium verzió vagy a Vállalati alapverzió részeként érhető el, vagy az új Microsoft 365 részeként is hozzá juthatunk.
Megtaláljuk a portal.office.com oldalon bejelentkezve, illetve a Microsoft saját oldalán.
Kezdjük el használni
Első lépés, egy csoport létrehozása.
A bal alsó sarokban található egy „Csoport létrehozása” gomb, melynek segítségével létrehozhatjuk első csoportunkat.
Itt be tudjuk állítani a csoport nevét, leírását és a hozzáférési szintjét.
Amint ezzel megvagyunk a Tovább gombra kattintva tovább is lépünk a Tagok hozzáadásához, ahol hozzáadhatunk cégen belüli személyeket, csoportokat vagy terjesztési listákat is.
Csoport testreszabása
A csoportunkat testreszabhatjuk, ha a beállítások fülre kattintunk.
Beszélgetések
A képen látható módon létrehozhatunk beszélgetéseket, amikhez hozzáfűzhetünk csatolmányokat, emotikonokat és saját szövegezésű matricákat is.
A word, excel és powerpoint csatolmányok Teams-en belül megnyithatóak és ezen típusú fájlok saját színeikkel jelennek meg a beszélgetésekben.
Kisegítő alkalmazások
Általában a munkafolyamat több alkalmazással együtt zajlik, melyek külön ablakokban jelennek meg, egymástól elszeparálva. A Teams lehetővé teszi, hogy jelentős mértékben lecsökkentse a használt ablakok számát.
Rengeteg kiegészítőt csatolhatunk a csoportjainkhoz. Sok vállalkozásnál használják a Trello-t vagy a Wrike-t a feladatok kiosztásához és a folyamat időrendbe szervezéséhez így ezek, sok más munkafolyamatot segítő alkalmazással együtt elérhetjük a Teams-en keresztül is.
Csevegés és Robotok
A Csevegés funkcióval kiválthatjuk a Skype vállalati verzióját, hiszen cseveghetünk és tarthatunk videókonferenciát is.
A csoport beállításai mellett megtaláljuk a Robotok fület is, melyen robotokat adhatunk a csoporthoz, melyek helyettünk végeznek el feladatokat.
Például: SecretaryBot, ami arra képes, hogy segít szervezni személyes és csoportos értekezleteket. Ezzel csökkentve a szervezéssel elvesztegetett időt.