Egy vállalkozást vinni rengeteg feladattal jár, még akkor is, ha csak egy kis- vagy közepes vállalkozásról van szó. Foglalkozni kell a pénzügyekkel, napi szinten kell kommunikálni az ügyfelekkel és az üzleti partnerekkel, időpontokat és határidőket kell egyeztetni és betartani.
Régen erre ott volt a naptár és a telefon, de manapság már millió applikáció áll rendelkezésre a cégek vezetői és alkalmazottai számára, amik mindig követik a legújabb igényeket, és azokhoz igazodva kínálnak igazán praktikus megoldásokat.
Alkalmazások, amik segítenek megszervezni a vállalkozás „életét”.
Csupán egyetlen munkanap alatt rengeteg elintéznivaló adódik a vállalkozásnál. Mivel senki feje nem káptalan, ezért hasznos ezeket a tennivalókat egy helyen gyűjteni, ahol könnyen követhetőek a napi feladatok.
Evernote
Talán az Evernote az egyik legismertebb olyan alkalmazás, amivel a napi teendőket könnyen átláthatóvá teheti egy vállalkozás vezetője. Márpedig erre biztosan szükség is lesz, hogy valamennyi feladat elvégzésre kerüljön.
A kisebb cégeknek már az ingyenes verzió is sokat segíthet, hiszen akár 60 MB adat is feltölthető havonta, többek között jegyzetek, amik témakörök szerint külön is rendezhetőek – úgynevezett notebookokba –, sőt, az alkalmazás még akkor is képes megtalálni egy-egy szót, ha az egy lefotózott bejegyzésben szerepel.
A legjobb talán az ebben az alkalmazásban, hogy a notebookokat a cég munkatársai meg is oszthatják egymással, így mindenki látja, hogy mik az aktuális teendők.
Akinek nem elég a havi 60 MB, az elő is fizethet a profibb verziókra, ezek azonban már nem olcsóak – az Evernote Premium például 70 dollárba kerül, míg az üzletek számára fejlesztett verzió 12 dollár egy hónapra egy munkatársra.
Trello
Aki egy kicsit olcsóbb megoldást szeretne, annak a Trello lehet a jó választás. Az alkalmazás iOS-re és Androidra ingyenes, és a professzionális – vagyis a céges – változat is csak 10 dollár havonta.
A Trello egy könnyen használható projektmenedzser applikáció, amiben a cégnél dolgozó alkalmazottak munkafolyamatai is nyomon követhetőek. A Trellóban kártyákat lehet létrehozni egy-egy feladathoz, amihez hozzá lehet rendelni a munkatársakat, megjegyzéseket és fájlokat a Google Drive-ból, Dropboxból és a számítógépről is.
A Trello ráadásul azonnal értesít minden érintettet egy-egy változtatásról, ami egy kártyán történt, ami garantálja, hogy valamennyi alkalmazott naprakész legyen.
Microsoft OneNote
Bár még mindig az Evernote tekinthető a legnagyobb szervezőalkalmazásnak, de az utóbbi időben sokan pártoltak át a cégtől a konkurens Microsofthoz, leginkább az ár és a megbízhatatlanság miatt.
A Microsoft ráadásul már egy olyan importálóeszközt is kiadott, ami segít, hogy az Evernote jegyzetek könnyen átvihetőek legyenek a OneNote-ra, ezenfelül az Office 365 Personal csomagban rengeteg hasznos alkalmazás található a OneNote-on kívül is.
A OneNote ezzel együtt semmi újdonságot nem kínál, vagyis jegyzetek, to-do-listek készíthetőek rajta, mint a legtöbb ilyen applikáción.
Applikációk fizetéshez
A különféle pénzmozgások kezelése szintén fontos egy kis- és közepes vállalkozás életében, ezért nem mindegy, a cég milyen applikációt választ ehhez a feladathoz. A jó hír az, hogy itt is válogathatnak a vállalkozások tulajdonosai a lehetőségek között.
Square
A Square leginkább azoknak a vállalkozásoknak ajánlott, amik például food truckot üzemeltetnek – ezekből Magyarországon is egyre többet találhatunk, mi több, már külön fesztiváljuk is van minden évben. A Square rendszere ezenkívül kisebb üzletek és szépségszalonok számára is ideális választás, bár egy család üzemeltette boltban muszáj a NAV-hoz bekötni a pénztárgépet.
A Square POS szoftver úgy működik, hogy a vállalkozás egy kis hordozható készüléket kap, amit okostelefonhoz – vagy más eszközhöz – lehet csatlakoztatni, ezen keresztül pedig már egyszerű és kényelmes a fizetés. A rendszer automatikusan levon egy bizonyos százalékot minden vásárlás után, ami magasabb a kézzel bevitt fizetések után.
A Square chipkártyás, érintés nélküli megoldást is kínál az üzletek számára, ami a mobilos fizetések kezelésére is képes.
PayPal
Egy újabb klasszikus, mégpedig a PayPal. A PayPalhez hozzárendelhető egy debit vagy hitelkártya, esetleg egy bankszámla, és könnyen és kényelmesen intézhetőek vele a fizetések.
A PayPal a versenytársak hatására szintén elkészítette a saját alkalmazását. Ehhez kártyaolvasó is tartozik, ami így hordozható pénzárgépként funkcionál, miután összekötötték egy táblagéppel, vagy valamilyen más eszközzel.
Expensify
Egy üzleti úton mindig nehéz követni, hogy pontosan mennyi pénz is megy el, és mire. Ezt könnyíti meg az Expensify, amihez hozzá lehet rendelni a bankkártyát. Mikor tehát valamilyen költés történik a számláról, az applikáció költségelszámolást készít, így azonnal látható lesz, mennyi az összes költés a számláról.
A rendszer akkor is működik, ha lefényképezzük a számlát, amiről az alkalmazás leolvassa a szükséges információkat, és úgy készíti el az elszámolást. Praktikus, nem igaz?
Applikációk időmenedzsmenthez
Az idő az a tényező, amiből szinte minden üzletembernek kevés van. Ráadásul sok esetben még ezt a keveset is rosszul osztják be a cégvezetők, ezért gyakran nem is képesek utolérni magukat.
RescueTime
A RescueTime azért különösen praktikus, mert automatikusan követi, hogy az illető mennyi időt töltött az internetet böngészve, illetve a különféle alkalmazásokon és weboldalakon, amiről azután a nap végén jelentést is küld. Így a felhasználók láthatják, hogy mennyire hatékonyan használták fel az idejüket.
Az applikáció használható Mac-en, pécén, Androidos rendszereken és Linuxszal is. A Lite verzió ingyenes, a haladóért pedig ugyan fizetni kell, de olyan funkciókat is kapunk vele, mint a „figyelemelterelő” honlapok blokkolása, illetve értesítések.
My Minutes
A My Minutes azok számára ajánlott, akik túl sok időt töltenek olyan tevékenységgel, ami nem közvetlenül a munkához kapcsolódik. Ilyenek a közösségi oldalak, vagy a chatelés, amikor dolgozni kellene.
A My Minutes abban segít, hogy célokat állítsunk fel magunknak – például azt, hogy csak fél órát töltünk a Facebookon, vagy azt, hogy maximum egy óra az ebédidő, így elméletileg hatékonyabb lesz az időfelhasználás.
Applikációk kommunikációhoz
Az internet világában egy megbeszéléshez már nem kell elutazni a partnerekhez, hiszen könnyedén megoldható a meeting online is. Erre a célra ma már rengeteg applikáció áll a rendelkezésre, mint a Skype vagy a Fuze.
Fuze
A Fuze egy olyan videokonferencia alkalmazás, ami számos eszközön teszi lehetővé az online meetingek megtartását az operációs rendszerektől és az eszköz típusától függetlenül.
A tiszta kép és a jó minőségű hang garantált, maga a program pedig ingyenesen letölthető, és könnyen telepíthető.
Skype
A Skype-ot senkinek sem kell bemutatni, és valószínűleg nincs olyan személy, akinek ne lenne a számítógépére telepítve ez a program.
A Skype egyaránt alkalmas rá, hogy azonnali üzenetet küldjünk rajta keresztül, hogy fájlokat csatoljunk a beszélgetéshez, és arra is, hogy akár 25 fős videokonferenciát tartsunk a segítségével.
Az alapverzió mindenki számára ingyenes, míg az üzleti változat 5 dollárba kerül havonta személyenként, igaz, itt már 250 főt is bevonhatunk az online meetingbe.
Ez a kis összeállítás csupán ízelítő volt azokból az alkalmazásokból, amik egy cég életét könnyebbé tehetik, hiszen ezeken kívül is rengeteg hasznos program vár még arra, hogy a vállalkozások felfedezzék őket.